Pakkepost.no - Bookingtjeneste for billig frakt - Info

Kundeservice: 35102419 (09:00-15:00)

Informasjon

Sende pakke:

Du trenger ikke å kjøpe emballasje for å handle frakt av Pakkepost. Bruk gjerne det du har av egne esker ol.
Alt du trenger å gjøre er å kjøpe frakt, printe ut sendelapp, feste på pakke og levere på Post i Butikk.
Husk at pakken skal tåle frakt, så pakk forsvarlig. Avsender må forsikre seg om at pakken er forsvarlig emballert, og eventuelle skader under transport som skyldes mangelfull emballering er avsenders ansvar.
Tjenesten er ikke godt egnet for frakt av knusbare gjenstander som glass, speil o.l. som er sensitivt for små vibrasjoner, fall o.l. som kan oppstå i en normal transportkjede. Dersom pakkene er godt nok emballert kan imidlertid slike gjenstander også sendes med tjenesten. Det er avsenders ansvar å sørge for at innholdet i en pakke er forsvarlig innpakket.

 

Ofte stilte spørsmål:

- Hvordan virker Pakkepost?
  Svar:
 Pakkepost er en automatisert bookingtjeneste for billig frakt til både inn- og utland der alle sendinger går via Bring og FedEx. Ved å booke frakt via Pakkepost gjelder derfor alle Bring og FedEx sine tjenester, leveringstider og vilkår. Når du har kjøpt frakt på vår nettside, printer du ut etiketten selv og fester den på pakken du skal sende. Deretter leverer du den inn på nærmeste Postkontor eller Post i Butikk. 

- Hvor lang leveringstid har dere?
  Svar: Alle pakker innland sendes med Bring. Normal leveringstid er 1-3 virkedager. Til utland sendes pakker med FedEx. Normal leveringstid er 3-5 dager over hele verden.

- Er pakkene forsikret?
  Svar: Ja. Alle pakker er forsikret for opptil 10.000,- i henhold til Bring sine vilkår. Det er vegfraktloven som gjelder på forsikring fra Bring. Standard forsikring er 17 DCR pr. kg. reell vekt. 1 DCR = ca. 10-11 kr. Forsikring gelder ikke pakke i postkasse - Pakkepost Norge S

(På pakker til utland gjelder FedEx sine egne vilkår for forsikring)

- Er det sporing på pakker?
  Svar: Ja. Alle sendinger har full sporing som oppdateres gjennom hele sendingen. Merk: Pakkepost S har kun delvis sporing. Det vil si at den kun scannes inn på terminal og ved utlevering.

- Må jeg kjøpe esker av dere for å handle frakt?
  Svar: Nei, bruk gjerne det du har av egen emballasje. Du kjøper kun selve frakten av Pakkepost. Men om du behøver du emballasje kan du bestille det her: Pakkepost Pappesker

- Hvordan sender jeg pakker med dere?
  Svar: Når du har kjøpt frakt via vår nettbutikk vil du få en sendelapp på mail, denne kan du også laste direkte ned etter kjøp på "Min side". Print ut sendelapp og fest på pakken. 

- Hvor leverer jeg pakken etter kjøp?
  Svar: Pakken leverer du inn på nærmeste Postkontor eller Post i Butikk

- Hvordan velger jeg størrelse?
  Svar: Fraktsats velges etter størrelse og vekt på pakke. Da går det på hva som er tyngst av faktisk vekt og volumvekt. Det vil si at om vekt er 5 kg, men volumvekt er 15 må man benytte Pakkepost L (10,1 - 20 kg)

- Hva er volumvekt?
  Svar: Volumvekt er den totale størrelse på pakken. 

- Hvordan regner jeg ut volumvekt?
  Svar: For å regne volumvekt ganger du Lengde x Bredde x Høyde / 5000 = Volumvekt. 

- Kan jeg sende pakker ut av Norge?
  Svar: Ja. Med Pakkepost Utland Express kan du sende pakker til utlandet. Book frakt til utland her: Pakkepost Utland Express

- Trenger jeg spesialprinter for dette?
  Svar: Nei, du kan fint printe ut på en vanlig printer. Bare sørg for å feste sendelappen godt med tape el. Hvis du ønsker å bestille en thermoprinter kan du kjøpe av dette her: www.pakkepost.no/emballasje

- Hvem kan kjøpe frakt av dere?
  Svar: Alle kan benytte seg av Pakkepost. Tjenesten er laget både for privatpersoner og bedrifter.

 

   

Har du ikke konto? Registrer deg

Logg inn